Končím se Sony Vegas

Se NLE Sony Vegas mám asi 1/2 roční zkušenost. „Objevil“ sem ho díky workshopu pro kameramany kolem serveru www.videokamery.cz. Zpočátku jsem byl nadšen a doslova uchvácen rychlostí a ergonomií. Zvláště oproti Premieře, kterou jsem do té doby používal. To co mi dřív zabralo několik kliků, tady to už buď rovnou bylo, nebo to bylo natolik zautomatizováno, že jsem na to ani nemusel myslet. Rychlost střihu se zrychlila neporovnatelně. I když mi z počátku přišlo nemyslitelné, abych mohl stříhat jen do 1 osy apoužívat jen 1 monitor, tak po nějaké době mi toto řešení přislo mnohem lepší než to v Premieře. Bohužel sem začal narážet na velkou nestabilitu programu. Je fakt, že můj HW nepatří zrovna mezi ukázku stabilního základu, ale Premiera mi nikdy neudělala to, že by mi uložila projekt a následně se hroutila pokaždé, když bych se ho pokoušel načíst. U Vegasu jsem si zkrátka nebyl nikdy jistý, zda-li budu moci pokračovat v práci tam, kde jsem minule skončil. Včera přetekl pohár mé trpělivosti. U projektu Karkulka mi opět špatně uložil projektový soubor, takže už nešel načíst. Celá několikahodinová práce byla v čudu a já musel začínat odznova. Takže sem nakonec rezignovaně vyrenderoval video v avi kontejneru s pomocí kodeku Cineform a projekt dokončuji (s potupným výrazem ve tváři) v Premieře. Jedinou útěchou mi je skutečnost, že pod Vegasem nelze rozběhat Coloristu II, take aspoň nějaký zisk. Je možné že s novým železem (tentokrát snad stabilnějším) se ještě k Vegasu vrátím.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nástrojárna. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

