Inventůra harvéru

Provedl sem takovou malou inventůru toho, co jsem měl, mám a po čem jsem kdy toužil. Kromě toho jsem přehodnotil několikrát názor na některé věci.

5D MarkII
Na focení krajin a portrétů je to prostě klasa. Dobrý stroj, který ve statických tématech dělá ohromné množství kvalitní práce. Posunul mě do vyšších sfér. Vynikající koupě. Horší je to s použitelností u videa. Jen velmi špatně se poznává, kam vlastně ostřím. Má sice hezké barvy, větší DR (i díky Cinestylu), ale řada záběrů jde díky nedobrému zaostření do kytek.

Canon 24-105 f4 IS L
Zatím jsem s ním spokojen a na běžné focení OK. Kresba mi vyhovuje, ale do budoucna by to chtělo něco o něco lepšího a hlavně světelnějšího. Jenže co?

Canon EF 50 f1.8
Kresebně asi ok, ale občas si tak nějak předostří a bokeh taky nic moc. Ale za ty prachy asi spíš dobrý.

Odpalování blesků
Mám a používám. Zatím se mi to osvědčilo a výsledky jsou občas velmi dobré. Používám 2 systémy. 1 je jednoduchý a jen odpálí blesk. 2hý systém je schopen i přenášet TTL informace a zvládá i HSS. Pokusně to vždy funguje, v praxi dojde vždycky k nějakému zádrhelu. Ale i to se jednou časem poddá.

Odrazná deska
Tuhle hračku jsem kupoval kvůli jednomu natáčení a nemůžu si jí vynachválit. Je to velmi účinná pomůcka nejen na focení.

Marshall LCD
Zatím velká spokojenost. Focus assist sice v praxi moc použít nejde, ale false color i náhledy jsou vynikající. Když jsem točil v Českém ráji, tak sem si bez něj ani neškrtl. Spokojenost i co se týče výdrže baterií. Jen když se dovnitř dostala vlhkost, nastávaly problémy, ale stačilo ho dát na sluníčko a vše bylo zase OK.

Opěrka
Sere mě čím dál tím víc. Točit se s ní moc nedá. Je to lepší jak drátem do oka, ale je to hrozný mor. Rád bych splašil někoho, kdo by mi vyrobil něco podobného za pár šupů s možností vyvážení. To by byla paráda.

ZOOM H4n
Veká spokojenost. Funguje skvěle. I když sem ho designově vylepšil o barvy, kterými ho nechtěně pokropil Vladimír při jedné jeho performance, je stále funkční a odvádí dobrý výkon.

NTG3
Funguje jak má. Pokud ho v ruce nemá nějaký totální idiot, tak je z něj zvuk vynikající.

Boom-pole
Totéž co s NTG3. Pokud ho lapne člověk kterému to moc nemyslí, je to na nic. Jinak vynikající.

ND4/8
Místo 2 polarizáků používám klasické ND 4/8 fitlry od B+W. V zásadě dobré, ale je hrozné jak se to musí furt měnit. To je průser.

Cokiny – přechodové NDS, NDM, NDL
Zatím si tyhle filtry nemůžu vynchválit. Sice táhnou barvu kamsi do pryč, ale jinak je to fakt užitečná pomůcka. Jak při focení, tak při natáčení.

 

Plány do daleké budoucnosti

Ateliér
Chtěl bych klasické ateliérové vybavení. Ať můžu lákat zájemce o focení. Je potřeba koupit základní set, což vyjde tak na 25000,- a k tomu nějaký držák pozadí. To je o něco levnější. A taky samozřejmě vhodnou místnost. A tu zatím nemám 😦

Sigma 50 f1.4, Canon 100 f2.8, Canon f4 IS 70-200 L, Canon 17-40/16-35
Jo tyhle objektivy mě moc chybějí. Jsou převážně na focení, to dá rozum, protože videa už se mi fakt moc s DSLR točit nechce.

 

Shrnutí

Překvapilo mne kolik věcí jsem skutečně pořídil, i když ještě před pár měsíci to byl jen nedostižný sen. Těch akutních věcí, které by nějak výrazně ovlivnily tvorbu a měly takový dopad jako byl upgrade na full-frame, moc není a dá se říci, že mě ani nějak moc další nákupy nelákají. Jsem ukojen a nasycen. Jen bych rád přidal jednu věc na závěr. Chtěl bych mít více času na tvorbu. Myslel sem si naivně že to budou právě prázdniny, které využiju a zatím je to spíš tak, že jsem stále ve vleku událostí a času je minimum. Tak snad se to v srpnu nějak zlepší.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nástrojárna. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

