Noc v myší díře – color grading

Když sem si před 14 dny říkal, jak jde to barvení pomalu, netušil sem jak velký to bude sranec. V průběhu času jsme používali 6 různých barevných profilů a dát tohle všechno do kupy je fakt hodně těžký. Nicméně myslím že jsem velmi dobré cestě. Díky videům od Stu Maschwitze o Coloristě II sem si barvení o vánoční dovolené celkem dával.

S výsledkem jsem zatím celkem spokojený. Celý proces o barvení jsem si trochu „ohnul“ k obrazu svému, kdy veškeré barvení ladím na pleťovku (což mi Colorista dokáže detekovat) a následné odchylky poladím v Primary oddílu. Pokud chci něco víc extra, jako třeba zvýraznit tvář v obraze, přesunu se do Secondary části a díky maskám a „keyeru“ si to v klidu dotuním podle svých potřeb. hodně pak využívám „Pop“ volbu, zvláště u detailů tváří.
Před úpravou:

Po úpravě:

Bezdomovec před úpravou:

.. a po úpravě. Zde je grading spíš lokální a měl přitáhnout pozornost přímo k bezďákovi.

V některých pasážích bylo pro mě překvapivě dobré nasvícení, které vytvářelo správně plastické obličeje. Přidání kontrastu, ladění do studena ve středních tónech a naopak zvýraznění teplejších tónů ve světlech pak obrazu dodá správný „epic look.“

… a epic look:

Teprve při práci na barvení jsem výrazně ocenil kvalitu Cinestyle profilu od Technicoloru (http://www.technicolor.com/en/hi/cinema/filmmaking/digital-printer-lights/cinestyle).
Tento „flat-looking“ profil dokáže skoro nemožné a i při opravdu drsném zvýšení kontrastu mám stále plno detailů ve stínech. Spíše to pak nedělá dobrotu v návaznosti na materiál z jiných strojů (Canon 550D), kde jsou často patrné podpaly.
Materiál před úpravou:

A zde po úpravě. Až po shlédnutí finálního renderu jsem si uvědomil, že budu muset ještě pořádně kontrast vohulit, abych srovnal krok s 550D. Ovšem s tím rozdílem, že kde je na 550D podpal, tam má Cinestyle kresbu.

I přes všechny problémy je podle mého celý projekt na dobré cestě k ukončení.

Příspěvek byl publikován v rubrice Tvorba se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

