Pravidelná inventůra

Po 4 měsících je myslím vhodný čas tak nějak shrnout co se událo, jaké jsou změny v HW a jaké další plány je dobré chystat.

Projekty

Klip pro LDF
I když to byl totální porod, který trval přes 2 měsíce, nakonec se jednalo celkem o succes. Čapajs to samozřejmě odflák‘, takže kvalita zasotává za potenciálem, ale i tak si myslím že v zásadě odvedl dobrou práci. Klip byl uveřejněn na http://www.idnes.cz a na http://www.novinky.cz. Počet shlédnutí něco kolem 300.000, což se počítá.

Noc v Myší díře
Color-grading je vcelku OK. Čapajs sere na efekty. Shirley ale snad poladí hudbu, která by mohla celé dílko posunout o pořádný kus dál. Úvod je už hotov, jen ho musím prodloužit, aby titulky nemizely moc rychle. Je potřeba udělat pár střihů v 1 scéně, aby to celé bylo pochopitelnější.

Vladimír Kiseljov
LOL 🙂 nic takového. Už je skutečně po všem 😀

Buhurt
Video dokončené a odevzdané. Snad bude někdy k dispozici.

Záznam koncertu Profesor Leopard
Záznam jsem pořídili s Svobodas to měl sestříhat. Následně jsme za to měli dostat zaplaceno. Svobodas to nesestříhal a nedostali jsme ani Ká 😀

Propagační klipy pro „Segway like vozítko
Shirley sehnala kšeft od chlapců, co chtějí dovážet z číny levnější variantu populárních Segway vozítek. To může být docela zajímavé vzhledem k portfoliu i penězům.

Video pro HR ČP
Tomáš Mann mi splašil kšeft v podobě videa pro potřeby HR u ČP. Podle všeho by to byly celkem easy money, i když bych si musel vzít 1 den volno v práci a jel natáčet do Prahy. Doufám že přistoupít na můj požadavek.

Focení
Vyšelo mi především focení s Maruškou. Vyšli nádherné fotografie, které jsem nemohl hdoně dlouho zveřejnit, ale už je po embargu. Ty fotky jsou dokonalé a to především díky perfektnímu líčení. Sithl jsem ještě nafotit akci pro LDF a Jiřího Ozdobinského. Dále jsem nafotil svoji kamarádku Zděnku, která mi postála modelem v rouše Evině. Zvývá mi dodělat 2-3 fotografie, aby to bylo v cajku. Problém je v tom, že se mi už další dotky moc nelíbí 😦
Nyní mám nabito na další fotografie, které jsem fotil v rámci přípravy na natáčení klipu s Lubošem Jeřábkem. A především včerejší focení se myslím obvzláště povedlo.

Harvér
Prakticky beze změny. A to znamená:
Canon 5D MarkII
Vynikající full-frame. I když před nedávnem vyšel MarkIII, prakticky až na vylepšený AF mi nic jiného nepřináší.
Canon 24-105 f4 L IS
Můj jediný použitelný objektiv. 50 f1.8 není moc přesná a 50 f1.4 mě totálně zklamala.
Panasonic GH2
Naprostá spokojenost. Společně s novým hackem je tenhle stroječek na video k nezaplacení.
Panasonic 14-140 OIS
Velmi dobrý na běžné reportáže.
Nokton 25 f0.95
Total objektiv s krásnou kresbou i bokehem.
Odpalovače záblesků + 2x blesk Metz 48
Špica a spokojenost. Neměnil bych.
ND filtry 4/8 + polarizační filtr + Cokiny
Na ND filtrech mě vadí nesutálé přehazování. To je při rychlejších projektech fakt hrozné. Polarizák celkem OK. Cokiny sem už dlouho nepoužil a spíš uvažuji o přechodu na něco lepšího, jako je Lee.
Stativy Velbon 686 a 6000
Už mi nestačí. Nejsou tak stabilní jak bych potřeboval a jsou zbytečně těžké. Zatím na bažné točení OK, ale na práci třeba v ateliéru jsou nepoužitelné.
Slider
Občas jej používám, ale to hovado Čapajs se k němu nesmi přiblížit. Má neustále tendenci někde šířit svůj geneticky materiál, tkaže ho buď postříká spermatem nebo aspoň slinou. Prostě je to čuně nejhoršího kalibru.
Steadicam Merlin
Musí se s ním umět a je to moc prima pomocník. Pokud ho do ruky dostane takový trouba jako je Čapajs, tak to samozřemě vypadá hrozně.
ZoomH4n+NTG3
Osvědčená 2ka. Fungují jak mají. Jen Čapajs mi zničil boom-pole. Hovado jedno.
LCD Marhall
Vynikající pomocník. Zvláště ve spojení s GH2 je to dokonalé. Na Marshallovi vidím přiblížení díky mapování 1:1 a na LCD od foťáčku si můžu zvesela komponovat.
Nová hrudní opěrka
Pořídil sem novou hrudní opěrku za 500Kč. A je to oproti tomu verglu co sem měl nebe a dudy. Sama drží na těle a záběry jsou krásně stabilní.

A na závěr to nejlepší….

Ateliér!!! 😀 😀
Ano, skutečně mám ateliér. Pronajímám si ho napůl s VJem. Stál mě 43tyček a fotí se v něm… obstojně. Žádná velká výhra, ale fakt to stojí za to. Sestava od Photonu 300+300+500 je pro moje potřeby zatím dostačující. Pokud psolupráce s VJ vydrží, budu moc rád, protože tahle „hračka“ je vážně báječná.

A co by bylo dobré dál…


Canon 24-70 2.8 LII
Druhá verze tohto záklaďáku je prý doslova ultimativní. To nejlepší co Canon na poli zoom objektivů udělal. Obrázky jsou stré tak, že se prořežou i 5mm pancířem umístěným před monitorem!!

LCW ND proměnlivý filtr
Naprostá nutnost pro efektivní natáčení. Musímzkusit pročít recenze, jak je na tom tento filtřík ve skutečnosti, aby moc nehaněl obraz, a kupuju. Kolikrát mi už chyběl.

Rectabox+strip-box
Začíná mi legrace s vybavením ateliéru. Mám zatím jen velkýz octabox + velký rectabox (recta jako obdélníkový) a já bych potřeboval ještě jeden stripbox + menší rectabox na portréty či focení celé postavy.

Systém uchycení papírového pozadí
Zaítm používám látkové pozadí a má několik nevýhod. Je hodne pomačkané, takže nelze vytvořit zcela hladkou plochu, je docela průsvitné, rychle se špiní. U papíru lze ušpiněné části prostě odstřihnout. Sháním se po systému na ateliérové stativy. Trochu mám o jeho funkčnost obavu, ale hodně by mi to pomohlo. Čína umí být mocná a bohužel i ve směru negativním.

Stativ
Tohle je pro mě těžká křížovka. Chtěl bych něco lehkého, co nebude moc vážit na výlety a stejně tak i pevného a s možnsotí namontovat video hlavu. Zatím jsem došel k závěru, že musím do uhlíku a tam jsou ceny kráptko vyšší než by mi bylo zdrávo. A při tom je to tak užitečná věc. Mám vyhlídnuté Benro s váhou po 1 kg za tělo stativu. Jenže to chce ještě video+foto hlavu. Je to holt těžký kříž.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nástrojárna, Tvorba. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

